امامان معصوم ( ع )

تقدیم به همه ی عاشقان امامان معصوم ( ع )

امامان معصوم ( ع )

تقدیم به همه ی عاشقان امامان معصوم ( ع )

عبادت امام حسین‏ (ع)


عبادت امام حسین (ع)



1 - ابن عبدربّه روایت کرده که به علی بن الحسین‏ علیه السلام گفته شد: چرا اولاد پدرت اندک است؟ حضرت فرمود: تعجّب من آن است که چگونه او بچه‏دار شده است در حالی که در هر شبانه روز هزار رکعت نماز به جا می‏آورد، پس چگونه می‏توانست که فارغ برای زنان شود؟ [1] .

2 - ابن صباغ مالکی روایت کرده: هنگامی که امام حسین‏ علیه السلام به نماز می‏ایستاد رنگش زرد می‏شد. به او گفته شد: این چه حالتی است که شما را هنگام نماز عارض می‏شود؟ حضرت می‏فرمود: شما نمی‏دانید که من در مقابل چه کسی می‏خواهم بایستم. [2] .

3 - زمخشری روایت کرده که حسین بن علی‏علیه السلام را مشاهده کردند در حالی که مشغول طواف خانه خدا بود. آن گاه به طرف مقام اسماعیل آمد و نماز به جا آورد. سپس صورتش را بر مقام گذارده، شروع به گریه کرد و عرض نمود: بنده کوچکت به در خانه توست، خادم کوچکت به در خانه توست، سائلی به در خانه توست. این جملات را مکرّر تکرار می‏نمود. آن گاه از آن جا بیرون آمد و گذرش به مساکینی افتاد که مشغول خوردن تکه نان‏هایی بودند. حضرت بر آنان سلام کرد و آنان حضرت را به طعامشان دعوت نمودند. حضرت نزد آنان نشست وفرمود: اگراین‏ها صدقه نبود من با شما تناول می‏کردم. آنگاه فرمود: برخیزید و به سوی منزل من آیید. حضرت آنان راغذا ولباس داد. [3] .

4 - از عبداللَّه بن عبید بن عمیر روایت شده که گفت: حسین بن علی‏ علیه السلام بیست و پنج مرتبه حج را پیاده انجام داد در حالی که اسبان نجیبش به همراهش بودند. [4] .

5 - ابن عبدالبر می‏گوید: «حسین علیه السلام مردی فاضل و دین دار بود. نماز و روزه و حج بسیار انجام می‏داد». [5] .

6 - طبری به سندش از ضحاک بن عبداللَّه مشرقی نقل کرده که گفت: «چون شب - در کربلا - بر حسین‏ علیه السلام و اصحابش رسید تمام آن شب را به نماز و استغفار و دعا و تضرّع به سر بردند...». [6] .


پی نوشت ها:


[1] عقدالفرید، ج 2، ص 220.

[2] الفصول المهمة، ص 183.

[3] ربیع الابرار، ص 210.

[4] صفة الصفوة، ج 1، ص 321؛ اسد الغابه، ج 3، ص 20، ط مصر.

[5] الإستیعاب، ج 1، ص 393.

[6] تاریخ طبری، ج 5، ص 421.


برگرفته از کتاب « واقعه عاشورا و پاسخ به شبهات » - نوشته ی علی اصغر رضوانی

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد